Fen ve Teknoloji Dersi 4, 5. Sınıf Öğretim Programı’nda, üniteler organize edilirken
bazı temel anlayışlar ve hareket noktaları belirlenmiş ve ünitelerde bu ana ilkelere
olabildiğince uyum sağlanacak şekilde kazanım ve etkinlik seçimine gidilmiştir. Sözü geçen
temel anlayışlar ve hareket noktaları, yedi başlık altında toplanabilir.
Az Bilgi Özdür
Ünitelerde öngörülen kazanımlar, pek çok sayıda bilgi ve kavramı, yüzeysel ve
birbirinden ayrık biçimde, özümsenmesi imkansız bir hızla işlemek yerine, az sayıda kavram
ve bilginin gerçek bir öğrenmeye imkan verir tempoda sunumunu sağlayacak şekilde
seçilmiştir.
Fen ve Teknoloji Okuryazarlığı
Ünitelerde kazanımlar ve etkinlikler seçilirken fen ve teknoloji okuryazarlığının yedi
boyutu gözetilmiş, öğrencilerin fen ve teknoloji okuryazarı bireyler olarak yetişmeleri için
programın elverişli bir çerçeve oluşturmasına özen gösterilmiştir.
Öğrenme Sürecine Yaklaşım
Programda, yapılandırıcı (constructivist) öğrenme yaklaşımı öncelikli olup öğrenmenin
her bireyin zihninde, çoğu zaman o bireye özgü bir süreç sonunda gerçekleştiği görüşüne
ağırlık verilmiştir. Bu anlamda, öğretim programında öğrenciyi fiziksel ve zihinsel olarak
etkin kılan, yapılandırıcı yaklaşıma uygun çeşitli öğretim stratejilerine yer verilmiştir.
Ölçme - Değerlendirme
Programda, geleneksel ölçme-değerlendirme yöntemleri ile birlikte alternatif
ölçme-değerlendirme yaklaşımları benimsenerek öğrenciyi değerlendirmenin yanında,
öğrenme sürecini değerlendirme anlayışına ağırlık verilmiştir. Böylece, değerlendirme
sürecini, öğrenme sürecine kaynaştırma ve bu süreci ıslâh için bir araç olarak kullanma
yoluna gidilmiştir.
Gelişim Düzeyi ve Bireysel Farklılıklar
Kazanımlar ve etkinlikler seçilirken öğrencilerin zihinsel ve fiziksel gelişim düzeyleri
gözetilmiş, ayrıca bireysel farklılıkları hesaba katılarak farklı etkinliklerin seçimi ve yeri
geldikçe öğrencilerle birebir ilgilenme teşvik edilmiştir.
Bilgi ve Kavram Sunum Düzeni
Programda sarmallık ilkesi esas alınmış, pek çok konuya, gittikçe derinleşen bir içerikle
her sınıfta yer verilmiş; böylece yeterli sıklıkla geriye gönderme sağlanarak öğrenilenlerin
pekiştirilmesi için alt yapı oluşturulmuştur.
Diğer Derslerle ve Ara Disiplinlerle Uyum
Programın ilgili diğer derslerin programlarıyla paralelliği ve bütünlüğü gözetilmiştir.
Ayrıca uygun olan yerlerde, işlenen konunun katkıda bulunduğu ara disiplin kazanımlara
gönderme yapılmıştır. Ayrıca Atatürkçülük ile ilgili konularla da gerekli ilişkilendirmeler
yapılmıştır. Ders kitaplarının hazırlanması ve eğitim sürecinde Atatürkçülük ile ilgili konular
işlenecektir.
Home
Fen Alan Eğitimi
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programında Esas Alınan Anlayışlar Ve Hareket Noktaları
- Blogger Comment
- Facebook Comment
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
0 yorum:
Yorum Gönder