İçerik Düzenleme Yaklaşımları (Sarmal Yaklaşım)

içerik düzenleme yaklaşımları, sarmal yaklaşım

İçeriğin Düzenlenmesinde Kullanılan Stratejiler

1.Doğrusal (Dikey) Programlama Yaklaşımı (Tyler Bloom) 

*Birbirini ile ardışık sıralı aşamalı on koşul ve sıkı ilişki içerisinde olan konuların düzenlenmesinde kullanılır.

*Konular basitten karmaşığa göre düzenlenir. Konu sarılarında sorular yer alır.

*Her öğrenci için sunulan içerik aynıdır. Bir ünite bitirilmeden diğerine geçilmez.

Örn: Hayat bilgisi dersinde birinci yıl okulumuz,ailemiz ve çevremiz ünitelere işlenirken,ikinci yıl ılımız, bölgemiz ve yurdumuz üniteleri işlenir.

Konuların öğrenilmesinde aşamalık ilkesine göre hareket edilir:
Kolaydan-zora
Bilinenden-bilinmeyene
Basitten-karmaşığa
Somuttan-soyuta
Genelden-özele

 2.Sarmal (Spiral-Helezonik) Programlama Yaklaşımı 

*Sarmal öğrenmede yeni öğrenilecek konular, önceki öğrenmelerle ilişkilendirilerek ve temel konuyla bağ kurularak işlenir.

*Sarmal yaklaşım, kapsamın giderek genişletmesi esasına dayanır. Öğrenme konularını yeri ve zamanı geldikçe ardışık eğitim durumlarında tekrar öğrenilmesini esas olan yaklaşımdır. İçeriğin her tekrarı daha derinlik de, soyutluk da ve karmaşık olarak verilir.

3.Modüler Programlama Yaklaşımı (VYGOTSKY) 

*Öğrenme konuları üniteler şeklinde modüllere ayrılır Öğrenme ünitelere aşamalı olup olamadığına bakılmadan anlamlı parçalara ayrılarak düzenlenir.

4.Piramitsel Programlama Yaklaşımı 

*Geniş ve genel bir içerikten dar ve özel bir içeriğe göre ünitelerin ve konuların düzenlemesi yapılır.

*Program esnek değildir.

*Konuların kapsamı geniş tabanlıdan uzmanlaşmanın sağladığı küçük birimlere doğru daralan bir süreçte gider.

*Bilgiler karmaşık ve özel bir kalıba sokularak kapsamı giderek daraltılır.

Örneğin: Mühendislik Fakültesinin farklı bölümündeki öğrenciler, öğretimin ilk yılların da 1 ve 2 sınıfta geniş tabanlı ortak dersleri ve konuları alırlar. 3.4 sınıfta uzmanlaşmayı ve birimleşmeye yönelik dersleri ve konuları alırlar.

5. Çekirdek(Bütünleşmiş) Programlara Yaklaşımı

*Konu ve sorun merkezlidir. Toplumsal sorunlar öğretimin konusudur ortak çekirdek konuları her öğrenci olmak zorundadır.

6. Konu Ağı Proje Merkezli Programlama Yaklaşımı

*Konuların birbiriyle ilişkilendirecek projeler halinde düzenlediği bir süreçtir öğrenciler bireysel ya da gurup çalışması yaparak sonuçta bir iş ya da ürün ortaya koyarlar.

7.Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı

* İçerik önceden saptanmaz. Öğrenciler okula geldikten sonra her öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarına göre içerek belirlenmelidir.

*Öğretmen eğitim sürecini planlarken dikkat etmesi gereken noktalar: 

1-) Öğrencileri analız etmek

2-)Beklenilen kazanımları belirlemek

3-) Metodu, Medyayı ve Materyali seçmek

4-) Medya ve Materyalleri kullanmak

5-)Öğrenci katılımını sağlamak

6-) Değerlendirmek ve geliştirmek
Share on Google Plus

Hakkımda Admin

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder