1-)Girme Aşaması
Öğrencilerin derse dikkatini çekmek merak uyandırmak derse katılımı sağlamak için acık uçlu sorular sorar. Öğrencilerin konuyla ve bildikleri hakkında bir fikre sahip olur.
Örn: Yağmur yağarken geceyi aydınlık yapar ışığın arkasından gelen şiddetli sesin (nedenini nasıl) hiç düşündünüz mü?
*Yanlık kavramları belirleme ve önceki bilgileri harekete geçirme. Derse ilgi ve merak uyandırıcı bir örnekle başlanabilir.
2-) Keşfetme aşaması
Öğrenciler öğretmen yönlendirmesi olamadan birlikte çalışarak ( İşbirlikli, tartışma, beyin fırtınası) kendilerine sağlanan materyallerle deney yaparlar, hipotez kurarlar, veri toplar ve bilgiye ulaşırlar. Araştırma ve sorgulama ortamı oluşturmak.
*Öğrencilerin bireysel ve grup halinde nasıl çalıştıklarını bulmak, problem çözmeye karşı yaklaşmalarını belirlemek, Öğrenci merkezidir.
3-) Açıklama Aşaması
Öğretmen öğrencilerin yetersiz olan eski düşüncelerini daha doğru olan yenileriyle değiştirmelerine yardımcı olduğu bu basamakta, en öğretmen merkezli evresi olup bu evrede öğretmen düz anlatım yönetimini kullanabileceği gibi film ya da video vs yol başvurabilir.
*Öğretmen formal olarak ve tanımları ve bilimsel açıklamaları yapar Öğretmen direk çözüme ilişkin ve ayrıntılı açıklama yapması yanlış olur
4-) Derinleşme Aşaması
Bu aşamada öğrenciler birlikte ulaşmış oldukları bilgileri veya problemleri çözme yaklaşımını yeni olaylara ve problemlere uygular. Bu yolla zihinlerinde var olmayan yeni kavramları öğrenmiş olurlar
—Öğretmen öğrenciden yeni bilgileri ilgili olgulara uygumalarında öğrencilerinden daha çok doğruluk ve sorumluluk ister.
5-)Değerlendirme Aşaması
Bu dönem öğrencilerden anlayışlarını sergilemelerinin beklendiği ya da düşünme tarzlarını veya davranışlarını değiştirdikleri evredir. bu aşamada yeni edindikleri bilgilerini ve becerilerini değerlendirecek bir sonuca ulaşırlar.
Öğrenciler konuyla ilgili neler öğrendiklerine ilişkin kendilerini yoklarlar. Öğretmen ise öğrencileri izleyerek acık uçlu sorular yönlendirirler.
ÖABT Fen Bilgisi Notları
ÖABT Fen Alan Denemeleri
ÖABT Fen Bilgisi
0 yorum:
Yorum Gönder